torsdag 19 juli 2018

ASIH o Karolinska Solna

Måndagen den 9 juli kom en sjuksköterska hit från ASIH ca 19:30 så hon bytte min stomipåse. Jag fick även en Fragminspruta o så tog hon bort stygnen efter operationen.

Tisdagen den 10 juli hade jag tid hos min läkare på Nya Karolinska i Solna kl. 10. Så då hade vi beställt en taxi till kl. 08:30. Mitt kreatinvärde (njurvärde) låg på 132 så hon ville att jag skulle ta nya blodprover. Då hade mitt kreatininvärde gått upp ännu mer. Så då gav hon en remiss till bedömningsenheten o så fick jag göra en datortomografi. Så det visade även på strålskador på högra urinledaren 😓😭 så dom tog blodprovrer o en blododling. Jag fick även dropp o antibiotika intravenöst o så fick jag två påsar blod.

Så jag blev sen förflyttad till onkologi avdelning 2 som är på A16a på gamla Karolinska. Den avdelningen är lite sunkig för dom var ju tidigare på Radiumhemmet o har tillfälligt flyttat till A16a innan dom får flytta in på Nya Karolinska.

Dom tog även blodprover på mig o så fick jag antibiotika intravenöst. Min sambo var med en stund på avdelningen o sen fick han åka hem kommunalt från Solna. Så det tog ca 1 timme för honom att ta sig hem. Jag fick även nåt att äta eftersom jag inte hade ätit nåt på hela dan.

Onsdagen den 11 juli hände det inte så mycket annat än att nattsköterskan väckte mig runt kl. 5 o tog blodprover o så fick jag även antibiotika intravenöst 4 gånger/dag. Jag fick prata med läkaren på ronden o så fick jag två påsar blod. Min sambo var även o hälsade på mig.

Torsdagen den 12 juli så blev jag väckt ca kl. 5 av att nattsköterskan som ville ta blodprover och så fick jag antibiotika intravenöst. Jag fick även frukost. Jag fick prata med läkaren på ronden o sa att jag inte vill ha nån nefrostomi (njurkateter) utan i så fall en j-stent som är en invärteskateter som går från urinblåsan o upp via urinledaren till njuren. 

Urologen ville att dom skulle sätta in en urinkateter före ingreppet med j-stent. Så jag fick en tid till ca kl. 15. Så jag fick duscha före det och fick hjälp av en undersköterska att duscha pga min droppfot. Efter det så fick jag dropp.

Jag hade ju oturen på min sida för j-stenten på vänstra sidan menar dom att inte fiunkar som den ska men dom kunde inte lägga in några stenter pga att jag blödde så dom var bara inne o brände i urinblåsan o så fick jag spolningsdropp 😭

Jag fick ju ligga på uppvaket en stund efter ingreppet. När jag kom upp från uppvaket ca kl. 19 så då satt min sambo o min brorsa i dagrummet o väntade på mig så det var en trevlig överraskning ☺. Brorsan skulle åka med färjan till Åbo på fredag morgon. Jag åt även två plättar med sylt o grädde. Jag fick antibiotika intravenöst 4 gånger/dag.

Tidigt på fredagen den 13 juli när det blev ny dag eller rättare sagt på natten så spolade dom o höll på så trosorna blev blöta. Dom höll på ganska länge. Så jag fick nya trosor. Sen blev jag väckt ca kl. 04:30 av att dom var inne o kollade o lyfte på täcket så att det blev kallt. Efter det skulle dom tvätta mig i sängen med tvättlappar för att jag hade spolningskateter. När dom var klar med det så kom nattsköterskan o skulle ta blodprover o ge antibiotika intravenöst.

Jag fick ingen frukost eftersom jag skulle fasta. Fick prata med läkaren som sa att dom skulle lägga in nefrostomi på höger sida 😭 o j-stent på samma gång. Det ingreppet lyckades.

Jag var klar med det ca 16:30 så då rullades jag upp till avdelningen. Så då åt jag lite. Min sambo var även o hälsade på mig. Jag fick antibiotika 4 gånger/dag.

På lördagen den 14 juli hände det inte så mycket. Jag blev som vanligt väckt av nattsköterskan för blodprov o antibiotika. Jag pratade även med läkaren. Fick antibiotika 3 gånger/dag.

På söndagen den 15 juli hände det inte heller så mycket. Blev som vanligt väckt av nattsköterskan för blodprov o antibiotika intravenöst. Jag pratade även med läkaren. Min sambo var oxå o hälsade på mig innan han skulle börja jobba. Fick antibiotika 3 gånger/dag.

På måndagen den 16 juli hände det heller inte så mycket. Jag blev som vanligt väckt av nattsköterskan för blodprover o antibiotika. Jag fick även prata med läkaren som sa att jag inte får åka hem ännu så jag bröt ihop pga min starka hemlängtan 😭. Dom kopplade bort spolningsdroppet. Jag fick även dropp. Fick antibiotika intravenöst 2 gånger o runt kl. 20 fick jag det som tablett.

På tisdag morgon den 17 juli blev jag väckt av nattsköterskan som ville ta bort urinkatetern. Hon tog även blodprover. Sen lite senare stängde dom av nefrostomin. Fick även prata med läkaren. Ingen hemgång nu heller så jag bröt ihop pga min starka hemlängtan 😭. Kisseriet måste även komma igång. Det kom sen igång på kvällen. Min sambo var även o hälsade på mig.

Igår blev jag väckt av nattsköterskan som ville ta blodprov. Dom bytte även stomipåsen. Fick även prata med läkaren så det blev ingen hemgång igår heller så jag bröt ihop 😭. Sänkan o mitt kreatininvärde hade gått upp. Så njurvärdet hade gått upp från 90 till 130 😓😭 så dom fick koppla på nefrostomin igen 😭. Så det var jättejobbigt.

Kände på mig att det skulle va nåt som stoppar hemgången bara för att min hemlängtan är så stark. Så nu är det tidigast i morgon som jag får komma hem. Det dyker säkert upp nåt igen då som gör att jag inte får åka hem bara för att jag längtar så efter att få bli utskriven härifrån.

Min sambo var även o hälsade på mig igår. Jag hamnade även att byta rum.

måndag 9 juli 2018

ASIH

På måndagen den 2 juli kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 09:00. Så hon kopplade från näringsdroppet. Hon bytte även stomipåsen. Ca kl. 10:30 kom kuratorn hit från ASIH hit.

På kvällen var det dags för Fragminsprutan och så kopplade hon på näringsdroppet.

PÅ tisdagen den 3 Juli kom en sjuksköterska från ASIH hit kl. 10:30 så jag fick även min veckomedicin ApoDos-påsar.        

PÅ kvällen kom ASIH hit ca 18:45 så dom gav mig min Fragminsputa och kopplade på näringsdroppet.

PÅ onsdagen den 4 juli kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 10:00 och kopplade från näringsdroppet.  PÅ kvällen kom en sjuksköterska hit i från ASIH ca kl. 19:00. SÅ då kände jag även av ryggen lite så han gav en spruta snabbverkande morfin i armen. Han gav mig även min fragminspruta och kopplade på näringsdroppet.

PÅ torsdagen den 5 juli kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl. 08:55 och hade med sig en Läkare. SÅ hon kopplade ifrån näringsdroppet. På kvällen kom sjuksköterskan från ASIH hit ca kl 19 och kopplade på näringsdroppet. Han bytte även smärtplåster. SÅ jag  fick starkare smärtplåster. Eftersom jag har kvar 50 plåstren så ska jag använda det + 25 plåster i början tills 50 är slut. SÅ då kan jag övergå till 75 plåster.

PÅ fredag den 6 Juli kom ASIH hit ca kl 09:30 och kopplade från näringsdroppet. Hon tog även blodprover inför läkarbesöket på tisdag och så tog hon bort nålen i venporten. Hon bytte även stomipåsen.

Pappa ringde även att Faffa hade somnat in kl. 12:07 finsk tid. 😥SÅ hoppas att han får träffa Fammo o Lisbeth då (min faster).

På kvällen kom ASIH hit ca kl 18. SÅ då satte hon in en ny nål i venporten och så kopplade hon på näringsdroppet och så fick jag även min Fragminspruta.

PÅ lördagen den 7 Juli kom ASIH hit ca kl. 09:30 och kopplade från mitt näringsdropp och på kvällen kom ASIH hit ca kl. 18 och kopplade på näringsdroppet och tog min Fragminspruta.

På söndag den 8 juli kom ASIH hit ca kl. 09:10 och kopplade från näringsdroppet. Vi sade även till att jag inte vill ha mera näringsdropp på grund av att jag har gått upp i vikt.

































































         

tisdag 3 juli 2018

Stomioperation och ASIH

Måndagen den 25 juni var det då dags för stomiuppläggningen. Jag hade plats nr 1 så nattsköterskan väckte mig redan kl. 6 så jag fick duscha men jag sov även dåligt. Ca kl. 07:15 rullade dom mig till operationen. Själva operationen tog ca 1 timme. Så efter operationen var jag på uppvaket. Så jag var tillbaka på avdelningen ca kl. 14. Jag fick även prata med den ena läkaren som var med på operationen och annars jobbar på SöS.

Dom hade även kopplat en pump med epiduralbedövning så att jag skulle vara bedövad i buken. Jag åt även en smörgås och dom hade mig att promenera lite med sjukgymnast. Får ju även ta Fragminsprutor. Jag fick näringsdropp till natten.

På tisdagen den 26 juni hände det inte så mycket annat än att dom bytte påse min stomi. Jag fick träffa läkare och sjukgymnasten och promenera lite. Åt även lite mat och mon sambo var och hälsade på mig. Jag fick min Fragminspruta på kvällen.

På onsdag morron 27 juni så kopplade dom från pumpen med bedövning. SÅ då tappade jag även matlusten och hade ont i magen på grund av operationssåret. Dom bytte även stomipåse. Så den dagen var den jobbigaste. Fick även prata med läkaren på ronden. Mådde även illa. Min sambo var och hälsade på mig på sjukhuset. 

Jag hade näringsdropp till natten. Så på natten fick dom även lägga en slang genom näsan så kallad dränage för att jag skulle må lite mindre illa. Slangen var jobbig och det kändes hela tiden som att nåt hade fastnad i halsen och så kräktes jag när dom lade in den. Gjorde ont i operationssåret när jag kräktes.

På torsdag 28 juni mådde jag lite bättre men hade fortfarande ont o mådde illa och hade absolut ingen matlust. Fick  promenerade lite i korridoren. Min sambo var och hälsade på mig på sjukhuset. Jag fick min Fragminspruta på kvällen och så fick jag näringsdropp till natten.

PÅ fredagen den 29 juni mådde jag lite bättre men hade fortfarande ingen matlust. Så på ronden sade läkaren att jag får åka hem. Dom skulle bara ringa ASIH att jag behöver näringsdropp till natten och att dom hjälper mig med stomin och att ta Fragminsprutorna.

Så jag hade en undersköterska att hjälpa mig att duscha eftersom jag inte får använda magmusklerna. Så vi var klara att åka från sjukhuset ca kl. 15:40. Min sambo hämtade mig och jag fick skjuts i rullstol till bilen av en undersköterska på avdelningen. Jag låg ju inne på avdelning C24.

Så på kvällen kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 20 och gav mig näringsdropp och så gav hon mig min Fragminspruta.

På lördagen den 30 juni kom sjuksköterskan från ASIH hit först ca kl 11:30 men det var bara bra för då hade droppet just tagit slut. Så hon kopplade från droppet och så bytte hon stomipåse. Hon ställde även lite frågor eftersom jag hade varit inlagd på sjukhus

På kvällen kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 19 och kopplade på näringsdroppet och gav mig min Fragminspruta.

På söndagen den 1 juli var sjuksköterskan från ASIH extra tidig och var här redan ca kl. 08:15 och kopplade från näringsdroppet.

På kvällen kom sjuksköterskan från ASIH hit ca 18:15 och kopplade på näringsdroppet och gav mig min Fragminspruta för att förhindra blodpropp.




söndag 24 juni 2018

ASIH och stomi

I måndags den 18 juni kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl 9 och kopplade ifrån näringsdroppet.

På kvällen kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl. 19 och kopplade på näringsdroppet.

På tisdag 19 juni kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 9 och kopplade ifrån näringsdroppet. Det var även veckobesöket så hon tog även blodprov och så fick jag min veckomedicin i ApoDos-påsar.

Kollade senare mitt Hb på vårdguiden o såg att det hade gått upp lite till 110.

PÅ kvällen kom min omvårdnadssjuksköterska från ASIH hit ca kl 19 och hade med sig en sjuksköterska som är under upplärning. Så dom kopplade på näringsdroppet.

På onsdag 20 juni kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 08:55 och kopplade från näringsdroppet. Min sambo bytte även smärtplåstret på mig. Det ska bytas var tredje dag.

Vi hade beställt sjuktaxi till kl. 11:50 för jag hade tid på Nya Karolinska i Solna kl 13 till en stomiterapeut. Så hon pratade lite om stomi. Så det blir att jag kommer att träffa henne igen nån vecka efter operationen. När vi var klar så gick jag på Vete-katten o handlade en chokladboll, kanelbulle och en must att ta med. Efter det beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.

På kvällen kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 18:25 och hade med sig en sjuksköterska som är under upplärning. Så dom kopplade på näringsdroppet.

På torsdag 21 juni kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 9 och kopplade ifrån näringsdroppet. Hon tog även blodprov. På kvällen kommer en sjuksköterska från ASIH hit ca 18:55 och kopplade på näringsdroppet.

PÅ midsommarafton kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 08:45 och kopplade från näringsdroppet och på kvällen kommer en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 18:30 och kopplade på näringsdroppet.

Igår på midsommardagen kommer en sjuksköterska hit från ASIH ca kl. 9 och kopplade från näringsdroppet. Min sambo byter även smärtplåstret på mig. På kvällen kommer en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 20:30 och kopplade på näringsdroppet.

I morse kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 08:50 och kopplade från näringsdroppet och tar även bort nålen i porten.

Måste duscha sen o packa ner lite saker o lite kläder som jag behöver på Sjukhuset. Jag ska vara inne på avdelning C24 på Karolinska i Solna ikväll kl. 18. I morgon är det dags för operationen med stomiuppläggning 😓. Just nu känns allt bara så jobbigt men vet ju oxå att jag inte kan ha det som jag har det nu med fisteln.


söndag 17 juni 2018

Jobbigt, jobbigt, jobbigt

I måndags 11 juni kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 12. Så hon tog blodprov o så fick jag antibiotika intravenöst.

I tisdags 12 juni var det dags för veckobesöket så då kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 10:15 o hade med sig en underläkare. Så hon tog bort nålen o så fick jag min veckomedicin som är i ApoDos-påsar.

Började må illa på kvällen o kräktes o illamåendet gav inte med sig så min sambo ringde ASIH så då kom det hit två sjuksköterskor från ASIH ca kl  23:30. Dom hade problem med att lägga nålen i venporten så dom fick göra en vanlig infart. Jag brukar va svårstucken men det lyckades dom med fast dom inte lyckades med venporten. Så jag fick dropp o så fick jag även nåt mot illamående o  så snabbverkande morfin som en spruta i armen.

På onsdag morgon 13 juni kom dom hit från ASIH ca 05:45 o kopplade från droppet o så fick jag nåt mot illamåendet. Dom lämnade kvar infarten ifall om. Hade ännu ingen matlust.

Vi hade beställt sjuktaxi till kl. 07:30 för jag hade tid hos kirurgen på Nya Karolinska i Solna kl. 9. Så hon pratade lite om stomiuppläggningen  så hon hade oxå med en sjuksköterska. Efter att vi var klar hos kirurgen så gick vi i ett annat rum o pratade med sjuksköterskan.

Hon hade även beställt transport till anestesimottagningen. Vi fick sitta där en timme o vänta för jag hade tid först kl 11:20. Kände att jag fortfarande mådde illa o frös fast jag inte hade feber. Hade ingen matlust. Vi berättade det för anestesiläkaren så han ordnade en remiss åt mig till akuten. Så dom ordnade transport åt mig dit. Sen ropade dom upp mig så vi fick ett rum på akuten.

Så dom la in en nål i venporten o så fick jag två täcken eftersom jag frös så. Jag fick även dropp o nåt mot illamånde. Dom tog även blodprov. Jag kopplades även upp till EKG o så fick jag träffa en läkare. Vid kl 15 när jag varit på akuten nån timme så sa dom att jag ska göra datortomografi för att se om jag hade nån förstoppning. Dom sa att det skulle ra ca två timmar till röngen. Jag fick lämna urinprov o så blev jag även flyttad till ett annat ställe på akuten o så tog dom bort den vanliga infarten. Jag fick även mera dropp o nåt mot illamående. Fick även morfin intravenöst.

Först ca kl. 22:30 fick jag tid för datortomografi. Sen fick vi invänta svaret. Så det såg ut som förstoppning på röntgen. Så läkaren ville att jag skulle läggas in på en avdelning. Så jag kom till E14 som är en ortopedisk avdelning ca 03:00.

Tidigt på morgonen 14 juni så kom en sköterska in med kontrastmedel som jag skulle dricka. Det var 100 ml men inte gott så det tog en bra stund att dricka upp den. Ca kl 08:30 fick jag tid för vanlig röntgen. På ronden sa dom att det verkar som att kontrasten gått hela vägen ner. Jag mådde fortfarande illa o hade ingen matlust. Jag skulle få åka hem senare på dan, Så avdelningen beställde en sjuktaxi åt mig.dom hade även ordnat så att ASIH skulle komma på kvällen o ge mig dropp. Taxin hämtade mig ca kl 16 så jag var hemma först efter kl 17.

Ca kl 20:25 kom det hit två sjuksköterskor från ASIH. Den ena är under upplärning. Så då fick jag nåt mot illamående o så fick jag dropp.

På fredag 15 juni så kom min omvårdnadssjuksköterska hit ca 08:55 o kopplade bort droppet o la på en ny dropp. Hon tog även blodprov o så fick jag även nåt mot illamående o så fick jag en spruta snabbverkande morfin i armen.

Ca kl 19:45 kom en sjuksköterska från ASIH hit med näringsdropp o så fick jag även nåt mot illamående.

I går kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl 08:40 o kopplade från droppet o så fick jag även nåt mot illamående.

Igår kväll kom min omvårdnadssjuksköterska från ASIH hit ca 19:40 o hade med sig en sjuksköterska som är under upplärning. Så jag fick nåt mot illamående o så fick jag näringsdropp.

Idag kom en sjukslöterska från ASIH hit ca 09:40 o kopplade från droppet o så fick jag nåt mot illamåede. Jag fick även Fentanyl Actavis depotplåster. Ikväll kom en sjuksköterska från ASIH hit ca 18:50 så jag fick näringsdropp.

måndag 11 juni 2018

Jobbigt

Min läkare på Karolinska i Solna ringde mig på måndag kväll den 4 juni. Tumören är oförändrad men hon sa att om behandlingen inte alls skulle ha bitit på så skulle tumören ha växt. Hoppas bara dom får bort den. Just nu tycker jag att allt ser så mörkt ut.

Det blir även en permanent stomi på magen. Det känns jättejobbigt o jag känner mig som att jag ska bli stympad o allt känns bara så jobbigt. Jag får rysningar i kroppen när jag tänker på allt. Hon skulle skicka in en remiss till kvinnokliniken om operation. Sen efter operationen får dom se om jag ska få min sjätte behandling eller inte.

I tisdags den 5 juni då jag hade duschat så kände jag mig lite småfrusen. Så då mätte jag temperaturen o den visade 39,1 innan jag hade tagit alvedon. Min omvårdnadssjuksköterska på ASIH kom hit ca 10:30 på veckobesök så då sade jag till åt henne om febern. Så hon ringde den ena läkaren på ASIH o han tyckte att hon skulle ta en blododling o en odling så man petar med en pinne o sätter i ett rör. Hon tog även blodprov o så fick jag även antibiotika intravenöst. Den har dom alltid med i sin akutväska. Det har säkert med fisteln att göra. Efter det så fick jag min veckomedicin som är i ApoDos-rulle. Hon var klar ca 11:40.

I onsdags den 6 juni på Natonaldagen så kom en sjuksköterska från ASIH hit ca 10:25 så jag fick min antibiotika intravenöst.

På torsdagen den 7 juni så kom min omvårdnadssjuksköterska hit ca 12:15 o gav mig antibiotika intravenöst.

Dom ringde just efter kl 16 från Nya Karolinska o sade att jag skulle träffa läkaren för den hemska stomin på onsdag den 13 juni.

På eftermiddan var det igen dags för blodtransfussion så en sjuksköterska från ASIH kom hit 16:40. Mitt Hb var bara 84. Så hon var här tills det var klart. Jag fick två påsar blod så hon var klar ca kl. 18.

På fredag den 8 juni så kom ASIH hit ca 08:40. Det var samma sjuksköterska som gav mig blod. Hon tog blodprov o så gav hon antibiotika intravenöst.

Jag hade beställt en sjuktaxi till kl . 10:30 men som vanligt var den sen o sen åkte taxin dit upp så ena grannen som bor längst ner kom efter att ha varit ut med hunden. Sa åt honom atf jag väntar på taxin o den åkte dit upp. Så han sa att han går och säger till så då kom taxin ca 10:45. Jag hade tid kl 11 på Rudans Rehab hos sjukgymnasten som är vid Handens sjukhus. Så då testade han vissa funktioner i foten o efter det så fick jag även göra gångträning i barr. Det är så bra när man har som räcke på båda sidorna. Då vågar jag gå utan stöd när jsg vet att jag kan nappa i om det behövs.

När jag var klar på Rudans Rehab så beställde jag efter en sjuktaxi o åkte hem.

I lördags kom en sjuksköterska från ASIH hit ca 09:40 o gav mig antibiotika intravenöst o igår kom en sjuksköterska från ASIH hit ca 10:20 o gav mig antibiotika intravenöst.

lördag 2 juni 2018

Allt är bara så jobbigt

I måndags 28 maj hade vi beställt sjuktaxi till kl 11 men som vanligt strulade det och vi fick ringa resegarantin. Så vi fick en taxi först kl 11:40. Vi hade tid kl 12:15 på teamolmed vid Torsplan så vi kom lite försent för att taxin fastnade i Klarabergstunneln. Jag skulle prova en skena för inomhusbruk att ha i vilande läge för min droppfot. Dom hade tidigare beställt hem en skena i storlek S åt mig men när vi kom dit och jag skulle prova så var den minsta dom hade hemma M och den kändes för stor. Så dom skulle skicka en S med posten. Jag köpte även ett bar sandaler på teamolmed med häle som skenan passar för. Den går inte att använda med vilka skor som helst. 

När vi var klar på teamolmed gick vi på MAX och åt lite. Sen beställde vi efter en sjuktaxi och skulle åka hem. Hemresan gick i snigelfart från Torsplan och först efter Söderledstunneln började det släppa. Hemresan tog ca 2 timmar.

Jag fick även problem med att det började komma avföring via vaginan så vi ringde min kontaktsjuksköterska i tisdags som menade att det är en fistel 😭 och hon skulle prata med min läkare. Efter en stund ringde hon upp igen och sade att jag måste göra akut MR på onsdag.

Tisdag 29 maj kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 12:15  och tog blodprov och så fick jag även min veckomedicin i ApoDos-påsar.

I onsdags 30 maj hade vi beställt sjuktaxi till kl. 8 för jag hade tid på Nya Karolinska i Solna kl. 09:30 för cytoskopi när dom går in med en kamera och kollar i urinblåsan. Först fick vi gå in och prata med läkaren och sen fick jag lämna ett urinprov och sätta mig ner och vänta för cytoskopin skulle göras i ett annat rum. Så en undersköterska tvättade mig där nere och skulle sätta befövning men det sved ganska mycket pga av fisteln som läcker ut avgöring via vaginan så det fräter på huden. Efter det kom läkaren och gjorde cytoskopin. Dom tog ett mjukare instrument pga mina besvär. Det dom såg var strålskador som gör att det kan blöda till och från. Var klar just före kl 11 på urologen. 

När jag var klar med cytoskopin var det bara att vänta tills röntgen skulle höra av sig. Så jag fick tid för MR (magnetkamera) kl. 12:30 på Nya Karolinska. Efter att jag var klar med MR så köpte vi nåt att äta på Pressbyrån. När vi hade ätit upp det så beställde vi efter en sjuktaxi och åkte hem. 

I fredags ringde min läkare och frågade hur jag mår och ville att jag skulle ta tempen. Så hon sa att man ser att det bildats en gång mellan slidan och ändtarmen och att jag kommer att få en stomi på magen 😭😭 Hon ville även att jag skulle ta blodprov och att hon skulle ringa ASIH. Dom hade inte tid att komma och sade att jag får ta en sjuktaxi och åka till Huddinge sjukhus och ta blodprov.  Dom ska ha en konferens på mådag så hon skulle ringa mig på kvällen 😱

Det känns bara för jobbigt efter allt. Det gick inte att komma fram på telefon så jag fick försöka boka sjuktaxi på nätet. Då var klockan just efter 11. Jag fick upp som tidigast en taxi kl. 11:59. Så jag var väl framme i Huddinge ca 12:35. När jag var klar på labben så gick jag till Pressbyrån och köpte nåt att äta. Det blev ju så stressigt efter att min läkare ringde. När jag hade ätit klart ringde jag efter en sjuktaxi. Den skulle komma 13:50 men kom först 14:20. Så jag var hemma först kl. 15.

Mår så psykiskt dåligt över allt och vill bara gråta. Är även rädd för det som kommer att hända med min kropp och får rysningar i hela kroppen. Känns som att jag inte har nån livkvalite alls och allt ser så mörkt ut.