I måndast var jag till urologen på inskrivningsbesök till Karolinska i Solna. Så först fick jag prata med en sjuksköterska, sen med en läkare o så med anestesiläkaren. Man måste ha ryggbedövning eller narkos. Jag valde narkos för jag tycker ryggbedövning är så jobbig när det tar så länge innan man får känseln tillbaka. Dom ska ju byta j-stenten i början av Januari. J-stenten går ju från urinblåsan genom vänstra urinledaren upp till njuren.
Kommer bland annat att sätta ut bilder på mina Mumin o Pippi & Emil prylar men kommer även att skriva om annat :-)
onsdag 20 december 2017
Lågt Hb och urologen
I måndast var jag till urologen på inskrivningsbesök till Karolinska i Solna. Så först fick jag prata med en sjuksköterska, sen med en läkare o så med anestesiläkaren. Man måste ha ryggbedövning eller narkos. Jag valde narkos för jag tycker ryggbedövning är så jobbig när det tar så länge innan man får känseln tillbaka. Dom ska ju byta j-stenten i början av Januari. J-stenten går ju från urinblåsan genom vänstra urinledaren upp till njuren.
onsdag 6 december 2017
Lågt Hb och massage
söndag 3 december 2017
Sjukgymnastik
Jag var i fredags på sjukgymnastik till Haninge Fysiocenter och hade då ännu liter feber kvar i kroppen. Fick ännu en till övning som jag ska göra o så ska jag dit igen om 2,5 vecka.
Min sambo skjutsade mig.
Det blev ingen massage i onsdags på grund av febern. Känner nu av ryggen lite men det är inte konstigt med tanke på att jag fortfarande har triggerpunkter som måste lösas upp. Började känna av febern mer igen igår men idag när jag mätte var tempen 37,6. Så får hoppas att även matlusten kommer tillbaka. Den försvann i samband med febern.
Kanske jag kan börja med mina sjukgymnastikövningar igen i morron. Det är ju inte så bra att träna med feber i kroppen. Hoppas även att jag kan gå på massage nästa vecka och hoppas få ryggen i skick.
lördag 25 november 2017
Massage
fredag 17 november 2017
Blodprov och blodtransfussion
Jag hade tid på P13 kl 09:30. Idag gick det smidigt. Dom fick in infarten på tredje försöket. Så första påsen blod var igång ca kl 10:10 och jag fick två påsar blod och så koksalt.
fredag 10 november 2017
Fysiocenter
Tror det är den ena övningen som har ställt till det så jag har vridit benet lite konstigt o så har jag även lågt Hb som säkert gör att mina muskler är ännu känsligare.
Var till fysioterapeuten idag på Haninge Fysiocenter i Jordbro så hon tyckte att jag ska vila benet ett par dar till. Det är ju bättre men inte helt bra ännu. Så när det känns bra kan jag börja lite lätt med övningarna o känna efter hur det känns o sen öka successivt o så lämna bort den ena övningen. Köpte ju även ett knästöd förra veckan som jag använde lite så jag ska försöka ha på det åtminstone i början när jag börjar med övningarna igen. Ska dit igen om 3 veckor.
torsdag 9 november 2017
Urologen
J-stenten ska dom sen byta i början av Januari.



