fredag 20 maj 2016

Läkarbesök

Jag var idag till läkaren på Radiumhemmet på Karolinska i Solna och hon sa att det ser ut som att cancern är borta men att det syntes nåt som kunde va rester så hon undersökte mig och sa att det är inget man kan se med blotta ögat men att dom ska göra en undersökning i narkos. Ibland brukar det försvinna på 3 månader men ibland tar det längre tid. Det kan även va död vävnad. 

Jag fick förlängd sjukledighet till 17 juli. 

Så hoppas bara det inte är nåt kvar nu då. 
Njurvärdet var normalt och även Hb. 

torsdag 19 maj 2016

Blodprov

Var till Brandbergens vårdcentral idag och tog blodprover. Ska till läkaren i morron och får svar på Magnetkameran så jag känner mig nervös för svaret.

måndag 2 maj 2016

Magnetkamera

Idag har jag varit på Magnetkamera till Karolinska i Solna. Jag hade beställt sjuktaxi till kl 12:50 och hade tid i Solna kl 13:50. Jag blev inropad redan ca 13:30 och fick då ett omklädningsrum med skåp där jag fick byta om till en sjukhusrock.

Var lite jobbigt att ligga i tunneln och det bullrade och hade sig fast jag hade musik i lurarna. Fick först en spruta i låret som skulle lugna tarmarna och sen tog dom flera bilder och körde in mig i tunneln. Efter det körde dom ut mig ur tunneln och satte en infart och körde in mig igen och tog några bilder. Efter det körde dom ut mig ur tunneln och sprutade in kontrastmedel i infarten och körde in mig igen och tog några bilder till.

Jag frågade om det syns nåt på bilderna hur det ser ut så dom sa att det ser mycket bättre än ut än förra gången men att det är läkarna som kollar bilden och bedömer.

Jag var klar i Solna ca 14:50 så då beställde jag en sjuktaxi och åkte hem. Så får bara hoppas att dom fått bort all cancer med behandlingarna. Är över två veckor kvar tills jag ska träffa läkaren.

fredag 22 april 2016

Läkartid

Inatt kom brevet med läkartiden. Ska till Läkaren på Radiumhemmet i Solna vecka 20 så den är lite mer än två veckor efter Magnetkameran. Är så rädd för var det ska visa.

Måste även ta blodprover men dom tänker jag ta på vårdcentralen.

Prover som ska tar är:

Kreatinin
Hemoglobin
Leucocyter
Trombocyter

måndag 18 april 2016

Svar på Mammografi

Fick hem brevet med svaret på Mammografi och det stod att det fanns inga tecken på bröstcancer.

onsdag 6 april 2016

Magnetkamera

Idag fick jag kallelsen för MR som ska va i början av maj, Känner mig nervös redan nu. Tycker dom flesta brev jag får från Karolinska kommer mitt i natten.

tisdag 5 april 2016

Mammografi SöS

Idag har jag varit på Mammografi till Södersjukhuset så jag åkte härifrån med buss 807 som gick ca 12:52 till Gullmarsplan. Så jag bytte buss vid Gullmarsplan till buss 164 till Södersjukhuset. Jag kom ganska tidigt till Södersjukhuset så jag fick gå in ca en halvtimme innan jag hade tiden. Jag skulle ha haft tid kl 14:35. 


När jag var klar på Södersjukhuset så tog jag en promenad till Skanstull och gick lite i Ringens köpcentra och sen tog jag T-banan till Gullmarsplan och där bytte jag till buss 809 och åkte hem. Var hemma ca 15:35


            Södersjukhuset 

Södermalm