Idag beställde vi sjuktaxi till kl 09:30 för jag hade tid på Akut röntgen röd kl 10:30 på Karolinska i Solna för att ta bort nefrostomin. Det som tog längst tid var att ta bort omplåstringen o att dom skulle tvätta rent men själv borttagningen av den gick jättefort.
När vi var klar i Solna beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.
Kommer bland annat att sätta ut bilder på mina Mumin o Pippi & Emil prylar men kommer även att skriva om annat :-)
måndag 29 februari 2016
fredag 26 februari 2016
Nefrostomin
Idag har jag varit till Akut röntgen röd på Karolinska i Solna för att se om dom kan ta bort nefrostomin. Så på måndag om det inte kommer några komplikationer så får jag äntligen ta bort den. Dom vill att den ska va avstängd i tre dagar först för att se att man inte får några komplikationer som typ feber och ont i njurarna. Så nu är själva påsen o slangen borta så kanske man sover lite bättre nu.
tisdag 23 februari 2016
Vårdcentralen
Idag tog jag en promenad till Brandbergen Centrum. Jag har varit till Distrikssköterskan på Vårdcentralen i Brandbergen och lagt om nefrostomin. Så hoppas jag snart får ta bort den nu så jag kan börja leva som vanligt igen och kan börja sova ordentligt, klä mig hur jag vill och duscha utan att jag behöver tänka på plåstringen, Hade tid i Brandbergen kl 15.
När jag var klar på Vårdcentralen gick jag på ICA Kvantum och handlade lite sen promenerade jag hem.
tisdag 16 februari 2016
Vårdcentralen
Jag tog en promenad idag till Brandbergens centrum för jag hade tid hos Distrikssköterskan på vårdcentralen kl 13:30 så hon skulle lägga om nefrostomin, Hoppas jag snart får ta bort den. Väntar på remissen på röntgen så dom ska se om dom kan ta bort den. Min läkare trodde att dom skulle kunna ta bort den så hoppas bara hon har rätt. Är så trött på nefrostomin nu den gör ju att det är svårare att duscha. Jag sover även sämre med den o så kan jag inte heller gå klädd som jag vill.
När jag var klar på vårdcentralen så så handlade jag lite på ICA Kvantum och sen promenerade jag hem.
När jag var klar på vårdcentralen så så handlade jag lite på ICA Kvantum och sen promenerade jag hem.
måndag 15 februari 2016
Haninge Rehab
Tog buss 841 idag till Sjukhusentrén vid Handens närsjukhus. Hade tid till sjukgymnasten vid Haninge Rehab kl 11. Så hon kollade hur långt jag orkar gå så det var en sträcka på ca 30 meter som man skulle gå fram och tillbaka på i 6 minuter. Efter det gjorde hon nån övning så jag skulle sätta mig med armarna i kors o resa mig 10 gånger. Ska dit igen om 3 veckor. Jag har ju egentligen inga smärtor så utan det är ju mer min kondition som har blivit sämre pga alla behandlingar.
När jag var klar hos sjukgymnasten så promenerade jag hem. Det är ca 2 km.
fredag 12 februari 2016
Läkarbesök
Idag hade vi beställt sjuktaxi till kl 9 för jag hade tid hos läkaren på Radiumhemmet på Karolinska i Solna kl 10. Så även min kontaktsjuksköterska var med. Dom ville mer bara kolla hur man mår efter behandlingarna och så skulle hon även skicka in en remiss för på röntgen för nefrostomin så hoppas verkligen jag snart får ta bort den och att det inte dröjer allt för länge. Dom måste ju även kolla så att allt funkar som det ska när dom stänger av nefrostomin men läkaren trodde att dom skulle kunna ta bort den så får hoppas det. Ju fortare jag får bort den desto bättre så man kan börja kunna sova och duscha ordentligt igen och kunna klä sig som man vill.
Fick sjukskrivningen förlängd till 19 maj.
Fick även veta varför jag mådde så illa och spydde efter första brachybehandligen så det är för att det är så hög strålningsdos.
Fick sjukskrivningen förlängd till 19 maj.
Fick även veta varför jag mådde så illa och spydde efter första brachybehandligen så det är för att det är så hög strålningsdos.
Det slutgiltiga resultatet från behandlingarna kan man se först när det har gått 3 månader så då ska jag göra magnetkamera. Tumören fortsätter ju att krympa ännu så det är därför dom måste vänta.
När vi var klar hos läkaren så skulle jag till labben och ta blodprover. SÅ när vi var klar i Solna så beställde vi efter en sjuktaxi och åkte hem.
måndag 8 februari 2016
Vårdcentralen
Idag tog jag en promenad till Vårdcentralen i Brandbergens centrum. Hade dit till distrikssköterskan kl 13:30 när hon skulle lägga om min nefrostomi. Så jag hoppas dom snart tar bort den. Tycker den är så jobbig på alla vis och dessutom stör den nattsömnen.
När jag var klar på vårdcentralen så gick jag in på ICA Kvantum och handlade lite och sen promenerade jag hem.
När jag var klar på vårdcentralen så gick jag in på ICA Kvantum och handlade lite och sen promenerade jag hem.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)