Stockmann kommer att komma ut med en Mumintallrik som bara kommer att säljas på Stockmanns varuhus i Finland och Stockmanns nätbutik precis som muggen men den var dyr såg att priset är 34,90 €, Den kommer att komma till försäljning 5 november 2015.
Kommer bland annat att sätta ut bilder på mina Mumin o Pippi & Emil prylar men kommer även att skriva om annat :-)
torsdag 29 oktober 2015
söndag 11 oktober 2015
fredag 9 oktober 2015
Dvala
Idag köpte jag Vintermuggen 2015 som heter Dvala.
Köpte en som var Made in Finland.
Köpte en som var Made in Finland.
Muggen rymmer 30 cl.
onsdag 30 september 2015
fredag 18 september 2015
Hurra
Idag drack jag te ur Hurra muggen med matchande sked som är en Mumin jubileumsmugg för att Helsingfors var kulturhuvudstad (World Design Capital) 2012.
Är flera år sen nu som jag drack ur den sist.
torsdag 10 september 2015
Historien bakom Dvala
Illustrationerna på Arabias nya säsongsprodukter låter oss följa med på historien om när Mumintrollet oväntat vaknar mitt i den mörkaste vintern, samlar mod och tar steget ut ur Muminhuset för att bli det första mumintroll som får uppleva vintern.
Produkterna är inspirerade av Tove Janssons bok Trollvinter som kom ut 1957.
Mumintrollet står mitt i det tomma vardagsrummet med en oljelampa i sin hand och betraktar sina sovande föräldrar.
Produkterna är inspirerade av Tove Janssons bok Trollvinter som kom ut 1957.
Mumintrollet står mitt i det tomma vardagsrummet med en oljelampa i sin hand och betraktar sina sovande föräldrar.
söndag 6 september 2015
Pippi Långstrimp 70 år
Rörstrand har kommit ut med nytt Pippi porslin för att fira att världens starkaste tjej fyller 70 år.
På det nya porslinet finns unika illustrationer av Ingrid Vang Nyman som publicerades i den första boken om Pippi Långstrump som kom ut 1945.
Tror att serien kom ut i slutet av Augusti.
För mig själv
Mugg 30 cl
Sakletare
Mugg 30 cl
Baka på golvet
Skål 15 cm
Pippi flyttar in
Tallrik 19 cm
Jag heter Pippi
Tallrik 19 cm
Som det nu känns så tror jag inte att jag kommer att köpa nåt av den här serien.... Känns som att det blir för mycket.... men fin är den
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










