söndag 21 oktober 2018

En jobbig lördag den 20 oktober

Jag vaknade kl.06:05 så då tog jag mina alvedon som jag hade vid sängbordet som är i dospåse. Jag vaknade till 07:44 så då tog jag mina mediciner som ska tas kl. 8 som är i dospåse. Jag låg kvar i sängen. Min sambo började koppla bort nattpåsarna kl. 08:33. Så när han hade kopplat bort dom så reste.jag mig upp. Det gjorde inte ont så jag tvättade mig med våtservetterna som är i sovrummet.
 
Jag tog på mig min t-shirt, strumpan o mysbyxorna o hade min sambo att ta rollatorn närmare. Efter det gick jag till vardagsrummet.

Ca kl. 08:40 gav min sambo mig en mugg kall te av durainblad. När jag hade suttit en stund började det kännas i knävecket i högra benet så jag tog 60 mg OxyNorm.

Kl. 09:20 gav min sambo mig 8 betapred o kl. 09:25 gav han mig 400 mg ibumetin.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca kl.11:55 o kollade läget.

Ca kl. 13:45  tog jag mina alvedon som är i dospåse. Dom ska tas kl. 12 så jag glömde. Inte alltid så lätt att komma ihåg.

Kl. 14:25 gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsar. Jag borstade även tänderna. Det började strama lite i knävecket i högra benet.

Ca kl. 15 gick jag ut i köket o hälde upp en mugg kall te av durainblad som jag drack upp direkt.

Ca kl.16:40 tog jag 60 mg OxyNorm.

Ca kl. 17:30 gav min sambo mig en OxaScand. Efter det gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsar. Det började strama lite i knävecket i högra benet. 
Efter det vilade jag kanske 10 minuter.  Vi fick inte på vinterskon på vänstra foten så jag fick ta på mina sandaler som jag köpte på TeamOlmed o dom är lite för kalla för årstiden. Vi gick ca 200 meter. Skönt att få lite frisk luft.

Ca kl. 19 gav min sambo mig mina alvedon som är i dospåse som ska tas kl.18. Inte alltid så lätt att komma ihåg.

Kl. 20 tog jag mina mediciner som ska tas kl. 20 som är i dospåse.

Kl. 21:25 gav min sambo mig en mugg kall te gjord av durainblad.

Jag gick in på toa kl.21:40 o tömde mina nefrostomipåsar så då kände jag att min t-shirt o mina mysbyxor var lite blöta. Det hade läckt kiss från nefrostomiutgången bak i ryggen *Suck*.

Ca kl. 23:30 gav min sambo mig en ibumetin 400 mg. Han gav mig oxå mina alvedon o en OxaScand som är i dospåsen.

Jag gick på toa kl. 23:45 o tömde mina nefrostomipåsar o borstade tänderna. Efter det gick jag till sängen. Min sambo förlängde mina nefrostomipåsar med nattpåsarna för att inte behöva kliva upp  på natten.

lördag 20 oktober 2018

En jobbig fredag den 19 oktober

Jag vaknade kl. 06:11 så då tog jag mina alvedon som jag hade vid sängbordet som är i dospåse. Jag vaknade till kl. 07:44 så då tog jag mina mediciner som ska tas kl. 8 som är i dospåse. Jag låg kvar i sängen. Min sambo började koppla bort nattpåsarna kl. 08 :15. Så när han hade kopplat bort dom så hade jag honom att ta rollatorn närmare.

Det gjorde inte ont då jag reste mig upp ur sängen. Jag hade min sambo att ta min t-shirt o våtservetter till vardagsrummet så att jag inte får ont.
Ca kl 08:20 gav han mig en mugg kall te av durainblad. Sen gav min sambo mig OxyNorm så jag tog 50 mg OxyNorm.

Min sambo hjälpte mig att få på stödstrumpan.

Kl. 09:00 gav min sambo mig 400 mg ibumetin. Värken gav inte med sig så ca kl. 09.25 tog jag 40 mg OxyNorm. Min sambo tog mina mysbyxor till vardagsrummet.

Ca kl 10:30 kom sjukgymnasten från ASIH hit.

Kl. 11:00 tog jag OxaScand o ca kl.11:20 gav min sambo mig 8 betapred.

Ca kl. 11:30 kom min ansvariga omvårdnadssjuksköterska hit  från ASIH. Så hon bytte mina fetanyl plåster. Hon hade även med Lyrica så nu ska morgondosen höjas från en till två.

Ca kl 11:45 gick jag in på toa o bytte min stomipåse. Min sambo hjälpte mig lite. Jag borstade även tänderna. Det började krampa i knävecket i  högra benet.

Kl.13:55 gav min sambo mig mina alvedon som är i dospåse som ska tas kl. 12. Inte alltid så lätt att komma ihåg.

Kl. 14 tog jag Emgesan som magnesium som är i dospåse.

Ca kl. 15:35 gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsar. Så det började strama lite i knävecket o hälen i högra benet.

Ca kl. 17:30 gav min sambo mig en mugg kall te av durainblad.

Ca kl. 17:35 gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsarna. Det började strama lite i knävecket på högra benet.

Ca kl. 18:05 gav min sambo mig mina alvedon som är i dospåse. Ca kl. 18:30 tog jag 50 mg OxyNorm.

Kl. 20:15 gav min sambo mig mina mediciner som ska tas kl 20:00. Kl. 20:20 gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsar. Det började strama i knävecket i  högra benet.

Ca kl. 23:20 Gav min sambo mig en mugg kall te av durainblad. Kl. 23:35 gav min sambo mig mina alvedon som är i dospåse. Kl. 23:40 gav han mig 400 mg ibumetin.

Ca kl. 23:50 gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsar. Jag borstade även tänderna. Det stramade lite i knävecket i högra benet. När jag var klar gick jag till sängen o min sambo  förlängde mina nefrostomipåsar med nattpåsen så han inte behöver tömma dom pä natten.

fredag 19 oktober 2018

En jobbig torsdag den 18 oktober

Jag vaknade kl.06:16 så då tog jag mina alvedon som jag hade vid sängbordet som är i dospåse. Jag vaknade till kl. 07:44 så då tog jag mina mediciner som ska tas kl. 8 som är i dospåse. Jag låg kvar i sängen. Min sambo började koppla bort nattpåsarna kl. 08:15. Så när han hade kopplat bort dom så hade jag honom att ta rollatorn närmare.

Det gjorde inte ont då jag reste mig upp ur sängen. Jag hade min sambo att ta min t-shirt o våtservetter till vardagsrummet så att jag inte får ont.

Ca kl. 08:25  så tog vi varsin mugg kall te av durainblad. När jag suttit en stund började det kännas i knävecket på högra benet så jag hade min sambo att ge mig mina OxyNorm så jag tog 40 mg OxyNorm. Han tog även mina mysbyxor till vardagsrummet så atf jag kunde ta på dom när jag vill.

Kl. 08:30 gav min sambo mig 8 betapred.

Ca kl. 09:20 ringde min läkare på Karolinska i Solna inför behandlingen på måndag.

Min sambo gav mig ibumetin 400 mg kl. 09:30.

Min ansvariga läkare på ASIH ringde just före kl 11 så hon ska höja på lyrica från o med i morgon. Kl 11 kom biståndshandlägaren från Haninge kommun hit o så kom kuratorn från ASIH hit.

Ca kl 14:15 tog jag Emgesan som är magnesium som är i dospåse.

Ca kl.15 gick jag in på toa o tömde nefrostomipåsarna så det började strama lite i knävecket på högra benet. Jag borstade oxå tänderna.

Ca kl. 16:15 gav min sambo mig en mugg kall te av durainblad.

Kl. 17:20 tog jag 50 mg OxyNorm för att det värker lite i högra benet o även lite i det vänstra benet.

Jag var inne på toa ca kl. 17:50 o tömde mina nefrostomipåsar. Det började strama lite i knävecket på högra benet innan jag var klar.

Kl  18:10 gav min sambo mig mina alvedon som är i dospåse.

Jag gick in på toa ca 20:35 o bytte stomipåse. Jag tömde även nefrostomiåsarna men det var inte så mycket i dom. Det började strama lite i knävecket i högra benet. Kl. 22:00 gav min sambo mig en kall mugg te av durainblad.

Kl. 22:35 gav min sambo mig mina mediciner som ska tas kl.20. Inte alltid så lätt att komma ihåg.

Ca kl. 23:15 gav min sambo mig en ibumetin 400 mg o ca kl. 23:20 mina alvedon o en OxaScand som är i dospåse.

Gick på toa ca kl. 23:30 o tömde mina nefrostomipåsar o borstade tänderna. Det började strama o krampa i knävecket o hälen i högra benet. När jag var klar gick jag till sängen o min sambo förlängde mina nefrostomipåsar med nattpåsen så han inte behöver tömma dom på natten.

onsdag 17 oktober 2018

En jobbig onsdag den 17 oktober

Jag vaknade till kl. 06:16 så då tog jag mina alvedon som jag hade vid sängbordet som är i dospåse. Jag vaknade till kl. 07:51 så då tog jag mina mediciner som ska tas kl 8 som är i dospåse. Jag låg kvar i sängen. Min sambo började koppla bort nattpåsarna kl. 08:11. Så när han hade kopplat bort dom så hade jag honom att ta rollatorn närmare.

Det gjorde inte ont då jag reste mig upp ur sängen. Jag hade min sambo att ta min t-shirt o våtservetter till vadagsrummet så att jag inte skulle få ont. Jag kom mig till soffan utan smärta. Så jag tvättade av mig med våtservetterna o tog på mig min t-shirt.

Ca kl 08:20 så tog vi varsin mugg kall te av durainblad.

När jag hade suttit i soffan en stund så började det göra fruktansvärt ont i knävecket o hälen på högra benet. Så ca kl. 08:25 gav min sambo mig 40 ml OxyNorm. Han tog även mina mysbyxor till vardagsrummet så att jag kunde ta på mig dom när jag vill.

Ca kl. 08:45 gav min sambo mig OxaScand o ca kl.08:50 gav han mig ibumetin 400 mg.

Arbetsterapeuten från ASIH kom hit ca kl 10 o hade med sig en mums mums kudde (vicair relief by air) som är skön att sitta på i soffan.

Min sambo gav mig 8 betapred ca kl 10:40.

En sjuksköterska från ASIH kom hit kl. 11:05 så hon ville att jag skulle sätta mig i sjukhussängen. Så hon tog först blodprov o sen lade hon om förbanden på mina nefrostomier. När hon var klar med det så satte jag mig i soffan. Hon tog även sockervärdet.

Min sambo gav mig mina alvedon som är dospåse ca kl. 12:25.

Kl. 14 gav min sambo mig Emgesan som är magnesium som är i dospåse.

Kl.14:23 tog jag 50 mg OxyNorm för att boosta.

Jag drack en mugg kall te av durainblad kl.15:10.

kl. 15:45 gick jag på toa o tömde mina nefrostomipåsar så då gick det ganska bra. Jag tog en vända till köket så då började det strama i knävecket i högra benet men det gick över när jag satte mig i soffan. Jag måste ha upp benet på soffan.

Ca kl. 17:30 tog jag 60 mg OxyNorm. Kl. 18 gav min sambo mig mina alvedon som är i dospåse. Efter det gick jag in på toa o tömde nefrostomipåsarna. Det började strama o krampa i knävecket o hälen på högra benet innan jag var klar. Jag hade kanske behöft vänta en stund till så kanske medicinerna hade gett mer effekt men den ena kisspåsen var så full.

Ca kl. 20:45 så gav min sambo mig den medicin som ska tas kl. 20 som är i dospåse. Min sambo gav mig en mugg kall te av durainblad. Ca kl. 21:45 gick jag in på toa o tömde nefrostomipåsarna. Det började strama o krampa i knävecket i högra benet innan jag var klar.

Kl. 23 gav min sambo mig en ibumetin 400 mg o ca kl. 23:30 gav han mig mina alvedon o en OxaScand som är i dospåse.

Jag gick på toa ca kl. 23:50 o  bytte stomipåse men det började göra så ont i knävecket o  hälen i högra benet när jag gjorde rent så min sambo fick sätta på stomipåsen. Smärtan avtog lite då jag stod. Jag tömde även mina nefrostomipåsar. Så då gjorde det oxå ont i hälen o knävecket i högra benet.
När jag var klar gick jag till sängen o min sambo förlängde mina nefrostomipåsar med nattpåsen så att han inte skulle behöva kliva upp o tömma dom på natten.

tisdag 16 oktober 2018

En jobbig tisdag den 16 oktober

Idag vaknade jag till just efter kl. 6 o hade min sambo att tända på lampan så jag skiulle se att ta mina alvedon som jag hade på sängbordet som är i dospåse. Jag vaknade till just efter kl. 8 så då tog jag våtservetterna som är på sängbordet o tvättade av mig. Min sambo gav mig en ren t-shirt. Hade inte så mycket värk i högra benet då jag satte mig upp men innan min sambo fick bort nattpåsarana som han förlängt dom vanliga påsarna med så började det göra ont i högra benet.

Han hade lagt förlängningen på dom vanliga påsarna för att inte behöva kliva upp på natten o tömma mina nefrostomipåsar. Nattpåsarna rymmer väl 2000 ml urin. Jag tog även mina 08:00 mediciner som är i dospåse o så gav min sambo mig en ibumetin 400 mg.

Han tog bort nattpåsarna o slängde dom o tog min rollator närmare. Så då tog jag mig till soffan men jag hade fått så fruktansvärt ont i högra benet så då gav han mig 60 mg OxyNorm. Vi tog även varsin mugg te som är kall o gjord av Durainblad. Han tog även mina mysbyxor till vardagsrummet så jag kan ta på mig dom när jag vill. 

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 09:45 så jag fick min veckomedicin. Hon bytte även mitt fentanylplåster o kollade sockervärdet.

Min sambo gav mig en OxaScand.

Ca kl. 11:15 gick jag in på toa för att byta stomipåse. Det började strama i knävecket o sen lite senare i hälen. Min sambo hjälpte mig lite med stomipåsen o lade på  "halvmånar" som är en typ  av tejp att sätta där det inte sitter bra. Jag borstade även tänderna.

Min sambo gav mig 12 betapred ca kl. 11:30. Jag tog mina alvedon ca kl 12:30 som är i dospåse.

Min ansvariga läkare från ASIH kom hit ca kl. 12:30. Hon undersökte mig lite o pratade om mina symtom o mediciner. Hon ville även att jag från o med onsdag minskar på betapred från 12 till 8 tabletter. 

Kl 14 tog jag Emgesan som är Magnesium som är i dospåse.

Jag var inne på toa ca 14:30 o skulle tömma mina nefrostomipåsar så det började strama o krampa i knävecket o hälen på högra benet. Så min sambo gav mig OxyNorm så jag tog 40 mg OxyNorm för att boosta. Jag fick rätta till den ena nätpåsen där nefrostomipåsen ligger i vardagsrummet.

Drack en mugg te av Durainblad ca kl 16. Min sambo gav mig 60 mg OxyNorm ca kl 17:25 så att jag kommer mig in på toa.

Jag var inne på toa ca kl. 17:55 men det började strama o krampa i knävecket i högra benet trots att jag tagit OxyNorm. Jag hade kanske behöft vänta lite längre men den högra kisspåsen var så full. Kanske ca 18:15 tog jag mina alvedon som ligger i dospåse.

Jag var på toa igen just före kl. 20 men då var det inte så mycket kiss i påsarna som jag trodde. Det kändes bara lite i knävecket på högra benet. Närmare kl. 21 tog mina mediciner som ska tas kl. 20 som är i dospåse.

Ca kl 21:30 drack jag en mugg kall te som är gjord av Durainblad.

Ca kl 22:35 tog jag 40 mg OxyNorm. Kl 23:30 gav min sambo gav mig mina alvedon o en Oxascand som är i dospåse. Han gav mig oxå en ibumetin 400 mg.

Gick på toa kl.23:45 o tömde mina nefrostomipåsar o borstade tänderna. Det stramade o krampade lite i knäväcket på högra benet. När jag var klar gick jag till sängen o min sambo förlängde mina nefrostomipåsar med nattpåsen så han inte behöver tömma dom på natten .

måndag 15 oktober 2018

ASIH och Cytostatika

Måndagen den 8 oktober fick jag som en blixt från klarblå himmel en hemsk värk i högra benet så när jag skulle ta alvedon kl. 6 så gjorde det så ont så det spände o krampade runt hälen, vaden o under knävecket. Så min sambo fick ge mig medicinen. Han fick även tömma nefrostomipåsarna i hink för jag hade så ont så jag kunde inte ta mig in på toa. Så han gav mig även 30 mg OxyNorm.

När jag skulle ta min medicin som jag ska ta kl 8 fick min sambo fick ge mig den för jag hade så fruktsnsvärt ont i högra benet. Sen tog jag mig till soffan o när jag satt i soffan hade jag såna fruktansnsvärda smärtor så han fick ge mig 30 mg OxyNorm. Smärtan ville inte ge med sig så han ringde ASIH. 

Det stramade runt hälen, vaden o knävecket o krampade så det gjorde fruktansvärt ont. Sen gav min sambo mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna o tog på mig en t-shirt. Min sambo hjälpte mig att få på stödstrumpan o så tog han en strumpa o mina mysbyxor till vardagsrummet.

En sjuksköterska från ASIH kom hit kl. 10:30 o gav mig en OxyNorm spruta. Jag tog även in en ibumetin 600 mg. Så då började det kännas bättre.
Vi hade beställt sjuktaxi till kl 11:55 så taxiresan gick bra. Jag hade tid på Bäckencancer dagvård på Nya Karolinska i Solna kl 13.

Jag skulle ta ondansetron ca 1 h före behandlingen startar. Så dom började med att spruta in medicin intravenöst genom venporten o så la dom in koksalt. Sen var det dags för paklitaxel på 500 ml som först skulle droppa i halveffekt i ca 30 min o sen full effekt så efter det var det koksalt igen.

Då vi var klar hjälpte min sambo mig att få på skon. Sen skulle jag gå på toa o tömma mina nefrostomipåsar så fick jag sån hemsk värk så jag kunde inte sätta mig ner på toastolen utan jag bara grät av smärtan så min sambo fick öppna dörren så då satt på rollatorn.

En sjuksköterska tömde nefrostomiepåsarma o så kom en läkare för att jag hade sån smärta så att jag bara grät. Jag fick ren morfin subkutant i magen. Så då blev det bättre. Så vi var väl klara ca 16:50 så då beställde vi efter en taxi o åkte hem. Jag började känna av högra benet lite i taxin så jag tog in 30 mg OxyNorm.

På tisdagen den 9 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl. 03:30 i en hink för jag hade så fruktansvärt ont så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca kl 06:30 o ge mig mina alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. 

Han fick även ge mig min medicin som jag ska ta kl. 8 för jag hade så frukansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Han gav mig 30 mg OxyNorm o så la jag mig ner i sängen 30 min. Sen gav min sambo mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna o tog på mig en t-shirt. Min sambo hjälpte mig att få på stödstrumpan o så tog han en strumpa o mina mysbyxor till vardagsrummet.

En sjuksköteterska o läkare kom hit från ASIH kl. 9. Läkaren pratade lite om symtomen men ville att min ansvariga läkare på ASIH kollar genom min medicinlista om vad som kan ökas. 

Han såg inga fel på benet men vi skulle avvakta till onsdag då min ansvariga läkare är på plats.

Jag fick även mina mediciner. Hon tog även blodprov o så la hon om mina hemska nefrostomier som läcker kiss mellan varven. Jag fick även en OxyNorm spruta subkutant i armen.

Vänstra nefrostomin började läcka kiss på tisdag kväll men ASIH tyckte vi skulle vänta till onsdag.

På onsdag den 10 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar i en urinflaska ca kl 03:35 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca kl. 06:35 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet så jag bara grät. Han gav mig även mina alvedon.

Han fick även ge mig medicinen som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet så jag bara grät. Jag kunde inte resa mig så jag kom mig till vardagsrummet så min sambo gav mig 30 mg OxyNorm.

Efter 30 min klarade jag av att ta mig till vardagsrummet. Min sambo hjälpte mig först med att få på stödstrumpan. Sen tog jag mig till soffan men det gjorde ännu ont. Han gav mig 30 mg OxyNorm. Han fick ge mig våtservetter så jag tvättade mig med våtservetterna efter att värken lagt sig o tog på mig en t-shirt o mysbyxor.

En sjukskötetska från ASIH kom hit ca kl. 08:45 så hon lade om förbandet på nefrostomin på vänster sida som igen hade läckt kiss. Jag fick även en OxyNorm spruta subkutant i armen.

Min ansvariga läkare på ASIH kom hit ca kl. 12:50. Hon undersökte högra benet. Hon hittade inga fel men misstänker nervskada. Så hon ökade på targiniq med 20 mg. Hon höjde oxå på fentanyl plåstret från 75 mg till 100 mg. Sjukgymnasten från ASIH kom hit kl. 13. Hon tittade oxå på foten men kunde inte komma på vad det var. Hon skulle prata med arbetsterapeuten så att jag sitter bättre i soffan.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 18:30 med OxyScand.

På torsdagen den 11 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl.03:30 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca kl.05:50 o ge mig mina alvedon för att jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket på högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl 8 för jag hade så fruktansvärd ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Min sambo hjälpte mig först på med stödstrumpan. Jag kom mig till soffan men jag hade fruktansvärt ont i högra benet så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Ca kl. 16:35 kom en sjuksköterska hit från ASIH. Hon fick lägga om förbandet på min nefrostomi på vänster sida som igen läckte kiss. En timme efter att hon åkt såg vi att det var blod i nefrostomipåsen. Så vi ringde ASIH som lämnade över ärendet til natten. 

Sen började nefrostomin läcka igen så vi ringde nattpersonalen som kom hit ca 23:10. Så dom bytte förband nefrostomin igen.

På fredagen den 12 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl 02:30 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca 06:35 o ge mig min alvedon för jag hade så fruktsnsvärt ont i hälen, vaden o knävecket på högra benet.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket på högra benet. Min sambo hjälpte mig på med stödstrumpan. Jag kom mig till soffan men jag hade fruktansvärt ont i högra benet så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Han fick ge mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna efter att värken lagt sig o tog på mig mysbyxor o t-shirt.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca kl. 09:00 o kollade läget. Hon hann nästan bara åka härifrån så började nefrostomin på vänster sida att läcka.

Min sambo ringde ASIH så hon kom hit igen kl 11:00 o bytte förbandet på nefrostomin. Påsen kändes konstig så min sambo ringde ASIH om hjälp för påsen så då var hon här igen ca kl. 14:10.

Nefrostomin på vänster sida började igen läcka på fredag kväll så min sambo ringde nattpersonalen på ASIH som tyckte att vi kunde vänta till lördag morgon.

På lördagen den 13 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl 02:40 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca 05:50 o ge mig min alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Min sambo hjälpte mig med stödstrumpan på. Jag kom mig till soffan men hade fruktansvärt ont i högra benet så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Han fick även ge mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna efter att värken lagt sig o tog på mig en t-shirt. När det hade gått 30 min så gav min sambo mig 40 mg OxyNorm.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca kl. 12:00 o lade om förbandet på min nefrostomi på vänster sida som igen läckte kiss. Så min sambo ville att hon skulle göra den likadann som på högra sidan.

Hon bytte även fentanylplåster som höjdes från 100 mg till 125 mg.

Igår fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl 02:30 för jag hade så ont i högra benet så jag kunde inte ta mig toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca 05:45 o ge mig alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Min sambo hjälpte mig på med stödstrumpan. Jag kom mig till soffan men hade fruktansvärt ont i högra benet. Så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Han gav mig även våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna efter att värken lagt sig. När det hade gått 30 min gav han mig igen 40 ml OxyNorm. Efter ytterligare 30 min tog jag 40 mg OxyNorm.

Jag förberedde mig för att duscha ca kl. 10:00 så min sambo tömde mina nefrostomipåsar. Jag klädde av mig mina kläder i vardagsrummet så att det bara skulle vara att gå i badkaret direkt.

Så jag kom väl mig i duschen ca 10:35. Det gjorde fruktansvärt ont i högra benet att sig i badkaret. Min sambo stod bakom för säkerhets skull men jag klarade mig själv att ta mig i badkaret.

När var klar fick jag fruktansvärt ont i benet. Jag satt i badkaret på duschbredan o lyfter upp ett ben i gången men min sambo fick hjälpa mig lite med vänstra benet.

Efter mycket möda o stort besvär fick jag äntligen duschat. Jag fick sen sätta mig i soffan o torka av mig för då hade jag inte så mycket värk i benet. Efter en stund fick jag även på mig kläderna stegvis. 

Idag fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl. 01:30 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig på toa. Det gjorde även ont när jag låg i en viss ställning så han fick ge mig 40 mg OxyNorm som jag fick ta liggandes med sugrör. Nefrostomipåsarna lyckades jag få ur nätpåsen på benet så jag kunde tömma dom i urinflaskan som han hade. Så de fick ligga utan nätpåse på benen pga smärtan så att det inte  skulle göra ont.

Han fick även tömma mina nefrostomier ca kl  05:40 o ge mig min alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig på toa. Det gjorde fortfarande ont i en viss ställning så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm som jag igen fick ta liggandes med sugrör. Nefrostomipåsarna låg utan nätpåse på benen pga smärtan så det inte skulle göra ont.


Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i  hälen, vaden o knävecket i högra benet. Han gav mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna så  att jag kunde ta på mig min t-shirt. Han klädde på mig en strumpa. Jag kom mig till soffan men hade fruktansvärt ont i högra benet. Så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Dom kom hit med en sjukhussäng ca kl. 10 men den kommer jag inte att använda så mycket. Jag vill ha det att jag måste ta mig till sängen o soffan.

Ca kl. 11:00 kom min omvårdnadsansvariga sjuksköterska hit o kollade läget. Hon tog även blodprov. Arbetsterapeuten från ASIH kom hit ca 12:30 med en madrass till sängen.

Ca kl. 13:00 kom min omvårdnadsamsvariga sjuksköterska hit med mera OxyNorm.

Känner fortfarande av smärtan i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Det känns bättre dagtid men jag måsta oftast sitta med benet på soffan.

Dagtid kan jag även tömma mina  nefrostomipåsar o byta stomipåse utan att det gör så ont. Sent på kvällarna när jag ska tömma mina nefrostomipåsar gör det ont. Det känns oxå lite ont när jag sitter på sängkanten o  ska klä av mig.

Så jag hoppas att smärtan snart avtar.

söndag 7 oktober 2018

Cytostatika o ASIH

I måndags den 24 september startade min cytostatikabehandling. Så vi hade beställt sjuktaxi till kl. 07:45 o vi hade tid på Bäckencancer dagvård på Nya Karolinska i Solna kl 9.

Jag skulle ta en ondansetron ca 1 h före behandlingen startar. Så dom började med att spruta i medicin intravenöst genom porten o så la dom in koksalt. Sen var det dags för paklitaxel på 500 ml som först skulle droppa i halveffekt i ca 30 min o sen full effekt så efter det var de t koksalt igen så vi var väl klar ca 11:45 så då beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.

På tisdagen den 25 september kom en sjuksköterska hit från ASIH kl 16 eftersom det är veckobesök så jag fick mina mediciner o så lade hon om mina hemska nefrostomier som läcker kiss mellan varven.

På onsdag 26 september kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 9 och tog blodprover.

På torsdagen den 27 september hade jag tid hos stomiterapeutetrn kl. 14  så då hade vi beställt en sjuktaxi till kl. 12:55 så hon pratade lite o la om min stomi. Så när vi var klar beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.

I fredags den 28 september kom min ansvariga läkare från ASIH hit ca kl. 13:10  o diskuterade mina symtom.

Måndagen den 1 oktober var det dags för cytostatika. Så då hade vi beställt sjuktaxi till kl. 08:45 o och vi hade tid på Bäckencancer dagvård kl. 10. Jag skulle ta ondansetron ca 1 h före behandlingen startar. Så dom började med att spruta in medicin intravenöst genom porten o så la dom in koksalt. Sen var det dags för paklitaxel på 500 ml som först skulle droppa med halveffekt i ca 30 min o sen full effekt.

I tisdags den 2 oktober var det dags föt veckobesök så då kom min ansvariga omvårdnadssjuksköterska hit ca 11:15 så jag fick mina veckomediciner o så lade hon om mina hemska nefrostomier som läcker var o varannan dag.

Torsdagen den 4 oktober kom min ansvariga omvårdnadssjuksköterska hit ca kl 10 o skulle ta blodprover så hon hann bara härifrån så började den vänstra nefrosronin läcka kiss, så då kom hon hit igen kl. 11 o lade om den igen.

Ca kl 13 åkte vi till Smedjebacken för att köpa durianblad som ska vara bra mot cancer som min sambo fick tips om av en kompis. Så vi var framme ca kl 16. Efter det åkte vi mot Ludvika o Kopparberg o hälsade på Jörgens bror en snabbis.

Så hoppas bara bladen ger effekt nu så jag blir av med rollatorn.

Idag kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 17 o lade om min vänstra nefrostomi som har läckt kiss.