tisdag 16 oktober 2018

En jobbig tisdag den 16 oktober

Idag vaknade jag till just efter kl. 6 o hade min sambo att tända på lampan så jag skiulle se att ta mina alvedon som jag hade på sängbordet som är i dospåse. Jag vaknade till just efter kl. 8 så då tog jag våtservetterna som är på sängbordet o tvättade av mig. Min sambo gav mig en ren t-shirt. Hade inte så mycket värk i högra benet då jag satte mig upp men innan min sambo fick bort nattpåsarana som han förlängt dom vanliga påsarna med så började det göra ont i högra benet.

Han hade lagt förlängningen på dom vanliga påsarna för att inte behöva kliva upp på natten o tömma mina nefrostomipåsar. Nattpåsarna rymmer väl 2000 ml urin. Jag tog även mina 08:00 mediciner som är i dospåse o så gav min sambo mig en ibumetin 400 mg.

Han tog bort nattpåsarna o slängde dom o tog min rollator närmare. Så då tog jag mig till soffan men jag hade fått så fruktansvärt ont i högra benet så då gav han mig 60 mg OxyNorm. Vi tog även varsin mugg te som är kall o gjord av Durainblad. Han tog även mina mysbyxor till vardagsrummet så jag kan ta på mig dom när jag vill. 

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 09:45 så jag fick min veckomedicin. Hon bytte även mitt fentanylplåster o kollade sockervärdet.

Min sambo gav mig en OxaScand.

Ca kl. 11:15 gick jag in på toa för att byta stomipåse. Det började strama i knävecket o sen lite senare i hälen. Min sambo hjälpte mig lite med stomipåsen o lade på  "halvmånar" som är en typ  av tejp att sätta där det inte sitter bra. Jag borstade även tänderna.

Min sambo gav mig 12 betapred ca kl. 11:30. Jag tog mina alvedon ca kl 12:30 som är i dospåse.

Min ansvariga läkare från ASIH kom hit ca kl. 12:30. Hon undersökte mig lite o pratade om mina symtom o mediciner. Hon ville även att jag från o med onsdag minskar på betapred från 12 till 8 tabletter. 

Kl 14 tog jag Emgesan som är Magnesium som är i dospåse.

Jag var inne på toa ca 14:30 o skulle tömma mina nefrostomipåsar så det började strama o krampa i knävecket o hälen på högra benet. Så min sambo gav mig OxyNorm så jag tog 40 mg OxyNorm för att boosta. Jag fick rätta till den ena nätpåsen där nefrostomipåsen ligger i vardagsrummet.

Drack en mugg te av Durainblad ca kl 16. Min sambo gav mig 60 mg OxyNorm ca kl 17:25 så att jag kommer mig in på toa.

Jag var inne på toa ca kl. 17:55 men det började strama o krampa i knävecket i högra benet trots att jag tagit OxyNorm. Jag hade kanske behöft vänta lite längre men den högra kisspåsen var så full. Kanske ca 18:15 tog jag mina alvedon som ligger i dospåse.

Jag var på toa igen just före kl. 20 men då var det inte så mycket kiss i påsarna som jag trodde. Det kändes bara lite i knävecket på högra benet. Närmare kl. 21 tog mina mediciner som ska tas kl. 20 som är i dospåse.

Ca kl 21:30 drack jag en mugg kall te som är gjord av Durainblad.

Ca kl 22:35 tog jag 40 mg OxyNorm. Kl 23:30 gav min sambo gav mig mina alvedon o en Oxascand som är i dospåse. Han gav mig oxå en ibumetin 400 mg.

Gick på toa kl.23:45 o tömde mina nefrostomipåsar o borstade tänderna. Det stramade o krampade lite i knäväcket på högra benet. När jag var klar gick jag till sängen o min sambo förlängde mina nefrostomipåsar med nattpåsen så han inte behöver tömma dom på natten .

måndag 15 oktober 2018

ASIH och Cytostatika

Måndagen den 8 oktober fick jag som en blixt från klarblå himmel en hemsk värk i högra benet så när jag skulle ta alvedon kl. 6 så gjorde det så ont så det spände o krampade runt hälen, vaden o under knävecket. Så min sambo fick ge mig medicinen. Han fick även tömma nefrostomipåsarna i hink för jag hade så ont så jag kunde inte ta mig in på toa. Så han gav mig även 30 mg OxyNorm.

När jag skulle ta min medicin som jag ska ta kl 8 fick min sambo fick ge mig den för jag hade så fruktsnsvärt ont i högra benet. Sen tog jag mig till soffan o när jag satt i soffan hade jag såna fruktansnsvärda smärtor så han fick ge mig 30 mg OxyNorm. Smärtan ville inte ge med sig så han ringde ASIH. 

Det stramade runt hälen, vaden o knävecket o krampade så det gjorde fruktansvärt ont. Sen gav min sambo mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna o tog på mig en t-shirt. Min sambo hjälpte mig att få på stödstrumpan o så tog han en strumpa o mina mysbyxor till vardagsrummet.

En sjuksköterska från ASIH kom hit kl. 10:30 o gav mig en OxyNorm spruta. Jag tog även in en ibumetin 600 mg. Så då började det kännas bättre.
Vi hade beställt sjuktaxi till kl 11:55 så taxiresan gick bra. Jag hade tid på Bäckencancer dagvård på Nya Karolinska i Solna kl 13.

Jag skulle ta ondansetron ca 1 h före behandlingen startar. Så dom började med att spruta in medicin intravenöst genom venporten o så la dom in koksalt. Sen var det dags för paklitaxel på 500 ml som först skulle droppa i halveffekt i ca 30 min o sen full effekt så efter det var det koksalt igen.

Då vi var klar hjälpte min sambo mig att få på skon. Sen skulle jag gå på toa o tömma mina nefrostomipåsar så fick jag sån hemsk värk så jag kunde inte sätta mig ner på toastolen utan jag bara grät av smärtan så min sambo fick öppna dörren så då satt på rollatorn.

En sjuksköterska tömde nefrostomiepåsarma o så kom en läkare för att jag hade sån smärta så att jag bara grät. Jag fick ren morfin subkutant i magen. Så då blev det bättre. Så vi var väl klara ca 16:50 så då beställde vi efter en taxi o åkte hem. Jag började känna av högra benet lite i taxin så jag tog in 30 mg OxyNorm.

På tisdagen den 9 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl. 03:30 i en hink för jag hade så fruktansvärt ont så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca kl 06:30 o ge mig mina alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. 

Han fick även ge mig min medicin som jag ska ta kl. 8 för jag hade så frukansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Han gav mig 30 mg OxyNorm o så la jag mig ner i sängen 30 min. Sen gav min sambo mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna o tog på mig en t-shirt. Min sambo hjälpte mig att få på stödstrumpan o så tog han en strumpa o mina mysbyxor till vardagsrummet.

En sjuksköteterska o läkare kom hit från ASIH kl. 9. Läkaren pratade lite om symtomen men ville att min ansvariga läkare på ASIH kollar genom min medicinlista om vad som kan ökas. 

Han såg inga fel på benet men vi skulle avvakta till onsdag då min ansvariga läkare är på plats.

Jag fick även mina mediciner. Hon tog även blodprov o så la hon om mina hemska nefrostomier som läcker kiss mellan varven. Jag fick även en OxyNorm spruta subkutant i armen.

Vänstra nefrostomin började läcka kiss på tisdag kväll men ASIH tyckte vi skulle vänta till onsdag.

På onsdag den 10 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar i en urinflaska ca kl 03:35 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca kl. 06:35 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet så jag bara grät. Han gav mig även mina alvedon.

Han fick även ge mig medicinen som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet så jag bara grät. Jag kunde inte resa mig så jag kom mig till vardagsrummet så min sambo gav mig 30 mg OxyNorm.

Efter 30 min klarade jag av att ta mig till vardagsrummet. Min sambo hjälpte mig först med att få på stödstrumpan. Sen tog jag mig till soffan men det gjorde ännu ont. Han gav mig 30 mg OxyNorm. Han fick ge mig våtservetter så jag tvättade mig med våtservetterna efter att värken lagt sig o tog på mig en t-shirt o mysbyxor.

En sjukskötetska från ASIH kom hit ca kl. 08:45 så hon lade om förbandet på nefrostomin på vänster sida som igen hade läckt kiss. Jag fick även en OxyNorm spruta subkutant i armen.

Min ansvariga läkare på ASIH kom hit ca kl. 12:50. Hon undersökte högra benet. Hon hittade inga fel men misstänker nervskada. Så hon ökade på targiniq med 20 mg. Hon höjde oxå på fentanyl plåstret från 75 mg till 100 mg. Sjukgymnasten från ASIH kom hit kl. 13. Hon tittade oxå på foten men kunde inte komma på vad det var. Hon skulle prata med arbetsterapeuten så att jag sitter bättre i soffan.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 18:30 med OxyScand.

På torsdagen den 11 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl.03:30 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca kl.05:50 o ge mig mina alvedon för att jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket på högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl 8 för jag hade så fruktansvärd ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Min sambo hjälpte mig först på med stödstrumpan. Jag kom mig till soffan men jag hade fruktansvärt ont i högra benet så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Ca kl. 16:35 kom en sjuksköterska hit från ASIH. Hon fick lägga om förbandet på min nefrostomi på vänster sida som igen läckte kiss. En timme efter att hon åkt såg vi att det var blod i nefrostomipåsen. Så vi ringde ASIH som lämnade över ärendet til natten. 

Sen började nefrostomin läcka igen så vi ringde nattpersonalen som kom hit ca 23:10. Så dom bytte förband nefrostomin igen.

På fredagen den 12 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl 02:30 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca 06:35 o ge mig min alvedon för jag hade så fruktsnsvärt ont i hälen, vaden o knävecket på högra benet.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket på högra benet. Min sambo hjälpte mig på med stödstrumpan. Jag kom mig till soffan men jag hade fruktansvärt ont i högra benet så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Han fick ge mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna efter att värken lagt sig o tog på mig mysbyxor o t-shirt.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca kl. 09:00 o kollade läget. Hon hann nästan bara åka härifrån så började nefrostomin på vänster sida att läcka.

Min sambo ringde ASIH så hon kom hit igen kl 11:00 o bytte förbandet på nefrostomin. Påsen kändes konstig så min sambo ringde ASIH om hjälp för påsen så då var hon här igen ca kl. 14:10.

Nefrostomin på vänster sida började igen läcka på fredag kväll så min sambo ringde nattpersonalen på ASIH som tyckte att vi kunde vänta till lördag morgon.

På lördagen den 13 oktober fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl 02:40 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig in på toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca 05:50 o ge mig min alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Min sambo hjälpte mig med stödstrumpan på. Jag kom mig till soffan men hade fruktansvärt ont i högra benet så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Han fick även ge mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna efter att värken lagt sig o tog på mig en t-shirt. När det hade gått 30 min så gav min sambo mig 40 mg OxyNorm.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca kl. 12:00 o lade om förbandet på min nefrostomi på vänster sida som igen läckte kiss. Så min sambo ville att hon skulle göra den likadann som på högra sidan.

Hon bytte även fentanylplåster som höjdes från 100 mg till 125 mg.

Igår fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl 02:30 för jag hade så ont i högra benet så jag kunde inte ta mig toa. Han fick även tömma mina nefrostomipåsar ca 05:45 o ge mig alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet.

Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Min sambo hjälpte mig på med stödstrumpan. Jag kom mig till soffan men hade fruktansvärt ont i högra benet. Så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Han gav mig även våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna efter att värken lagt sig. När det hade gått 30 min gav han mig igen 40 ml OxyNorm. Efter ytterligare 30 min tog jag 40 mg OxyNorm.

Jag förberedde mig för att duscha ca kl. 10:00 så min sambo tömde mina nefrostomipåsar. Jag klädde av mig mina kläder i vardagsrummet så att det bara skulle vara att gå i badkaret direkt.

Så jag kom väl mig i duschen ca 10:35. Det gjorde fruktansvärt ont i högra benet att sig i badkaret. Min sambo stod bakom för säkerhets skull men jag klarade mig själv att ta mig i badkaret.

När var klar fick jag fruktansvärt ont i benet. Jag satt i badkaret på duschbredan o lyfter upp ett ben i gången men min sambo fick hjälpa mig lite med vänstra benet.

Efter mycket möda o stort besvär fick jag äntligen duschat. Jag fick sen sätta mig i soffan o torka av mig för då hade jag inte så mycket värk i benet. Efter en stund fick jag även på mig kläderna stegvis. 

Idag fick min sambo tömma mina nefrostomipåsar ca kl. 01:30 för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig på toa. Det gjorde även ont när jag låg i en viss ställning så han fick ge mig 40 mg OxyNorm som jag fick ta liggandes med sugrör. Nefrostomipåsarna lyckades jag få ur nätpåsen på benet så jag kunde tömma dom i urinflaskan som han hade. Så de fick ligga utan nätpåse på benen pga smärtan så att det inte  skulle göra ont.

Han fick även tömma mina nefrostomier ca kl  05:40 o ge mig min alvedon för jag hade så fruktansvärt ont i högra benet så jag kunde inte ta mig på toa. Det gjorde fortfarande ont i en viss ställning så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm som jag igen fick ta liggandes med sugrör. Nefrostomipåsarna låg utan nätpåse på benen pga smärtan så det inte skulle göra ont.


Han fick även ge mig min medicin som ska tas kl. 8 för jag hade så fruktansvärt ont i  hälen, vaden o knävecket i högra benet. Han gav mig våtservetter så jag tvättade av mig med våtservetterna så  att jag kunde ta på mig min t-shirt. Han klädde på mig en strumpa. Jag kom mig till soffan men hade fruktansvärt ont i högra benet. Så min sambo fick ge mig 40 mg OxyNorm.

Dom kom hit med en sjukhussäng ca kl. 10 men den kommer jag inte att använda så mycket. Jag vill ha det att jag måste ta mig till sängen o soffan.

Ca kl. 11:00 kom min omvårdnadsansvariga sjuksköterska hit o kollade läget. Hon tog även blodprov. Arbetsterapeuten från ASIH kom hit ca 12:30 med en madrass till sängen.

Ca kl. 13:00 kom min omvårdnadsamsvariga sjuksköterska hit med mera OxyNorm.

Känner fortfarande av smärtan i hälen, vaden o knävecket i högra benet. Det känns bättre dagtid men jag måsta oftast sitta med benet på soffan.

Dagtid kan jag även tömma mina  nefrostomipåsar o byta stomipåse utan att det gör så ont. Sent på kvällarna när jag ska tömma mina nefrostomipåsar gör det ont. Det känns oxå lite ont när jag sitter på sängkanten o  ska klä av mig.

Så jag hoppas att smärtan snart avtar.

söndag 7 oktober 2018

Cytostatika o ASIH

I måndags den 24 september startade min cytostatikabehandling. Så vi hade beställt sjuktaxi till kl. 07:45 o vi hade tid på Bäckencancer dagvård på Nya Karolinska i Solna kl 9.

Jag skulle ta en ondansetron ca 1 h före behandlingen startar. Så dom började med att spruta i medicin intravenöst genom porten o så la dom in koksalt. Sen var det dags för paklitaxel på 500 ml som först skulle droppa i halveffekt i ca 30 min o sen full effekt så efter det var de t koksalt igen så vi var väl klar ca 11:45 så då beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.

På tisdagen den 25 september kom en sjuksköterska hit från ASIH kl 16 eftersom det är veckobesök så jag fick mina mediciner o så lade hon om mina hemska nefrostomier som läcker kiss mellan varven.

På onsdag 26 september kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl 9 och tog blodprover.

På torsdagen den 27 september hade jag tid hos stomiterapeutetrn kl. 14  så då hade vi beställt en sjuktaxi till kl. 12:55 så hon pratade lite o la om min stomi. Så när vi var klar beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.

I fredags den 28 september kom min ansvariga läkare från ASIH hit ca kl. 13:10  o diskuterade mina symtom.

Måndagen den 1 oktober var det dags för cytostatika. Så då hade vi beställt sjuktaxi till kl. 08:45 o och vi hade tid på Bäckencancer dagvård kl. 10. Jag skulle ta ondansetron ca 1 h före behandlingen startar. Så dom började med att spruta in medicin intravenöst genom porten o så la dom in koksalt. Sen var det dags för paklitaxel på 500 ml som först skulle droppa med halveffekt i ca 30 min o sen full effekt.

I tisdags den 2 oktober var det dags föt veckobesök så då kom min ansvariga omvårdnadssjuksköterska hit ca 11:15 så jag fick mina veckomediciner o så lade hon om mina hemska nefrostomier som läcker var o varannan dag.

Torsdagen den 4 oktober kom min ansvariga omvårdnadssjuksköterska hit ca kl 10 o skulle ta blodprover så hon hann bara härifrån så började den vänstra nefrosronin läcka kiss, så då kom hon hit igen kl. 11 o lade om den igen.

Ca kl 13 åkte vi till Smedjebacken för att köpa durianblad som ska vara bra mot cancer som min sambo fick tips om av en kompis. Så vi var framme ca kl 16. Efter det åkte vi mot Ludvika o Kopparberg o hälsade på Jörgens bror en snabbis.

Så hoppas bara bladen ger effekt nu så jag blir av med rollatorn.

Idag kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 17 o lade om min vänstra nefrostomi som har läckt kiss.

tisdag 25 september 2018

ASIH

I måndags den 17 september kom min omvårdnadsansvariga sjuksköterska från ASIH hit ca kl. 15:50 o satte igång droppet o så kom en sjuksköterska från ASIH hit ca 19:55 o stängde av droppet men det var kvar en del i flaskan men hon kopplade från det ändå.

I tisdags den 18 september var det dags för veckobesök så då kom en sjuksköterska från ASIH hit kl 9. Så då tog hon blodprov o lade om mina nefrostomier. Jag lider så fruktansvärd av dom o känner mig ofräsh o kan inte klä mig som jag vill. Jag fick även min veckomedicin som är i ApoDos-påsar.

I onsdsgs kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl. 11:30 o tog blodprover. Kuratorn från ASIH kom hit ca 15:30.  På kvällen kom en sjuksköterska hit ftån ASIH ca kl  20:25 o gav mig Zoledronsyra i dropp o så lade hon på samma om nefrostomin på vänster sida som läckte kiss. Känner mig så ofräsh med dom hemska nefrostomierna som även läcker mellan varven.

I torsdags 20 september ringde en läkare mig från mottagningen för gynekologisk onkologi för behandlingen så hon sa att jag behövet få blod. Mitt Hb var 92 o att det var okej att starta behandlingen.

I fredags var det då dags för blodtransfussion. Så då kom min omvårdnadsansvariga sjuksköterska från ASIH hit ca 16:15. Så jag fick två påsar blod. Så hon var väl klar ca 17:45.

onsdag 19 september 2018

ASIH

I tisdags den 11 september kom sjukgymnasten hit från ASIH ca kl 09:55 så hon masserade bland annat min vänstra fot.

En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 11:30 så då var det dags för veckobesöket. Hon lade om båda mina nefrostomier. Tycker dom är så jobbiga på alla sätt o det är ett mänskligt lidande på hög nivå. Slangarna kan lossna så det läcker ut kiss o man kan inte klä sig som man vill. Man måste ha haft en själv för att förstå hur hemskt det är. Hon tog även blodprov o så fick jag även min veckomedicin i ApoDos-påsar. 

På torsdagen den 13 september ringde min ansvariga läkare på ASIH mig o sade att jag måste ha dropp. Så då kom en sjuksköterska hit från ASIH ca 15:20. Hon tog blodsockret o kopplade på droppet och så kom hon hit igen ca kl. 20:15 o stängde av droppet.

På fredagen den 14 september kom kuratorn från ASIH hit ca kl 11. En sjuksköterska från ASIH kom hit ca kl. 15:40 o kopplade på droppet o så kom hon hit igen ca kl. 20:05 o kopplade från droppet.

På lördagen den 15 september kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl. 16:50 o kopplade på droppet o så kom hon tillbaka ca kl. 21 o kopplade från droppet.

På söndagen den 16 september kom en sjuksköterska hit från ASIH ca kl. 15:10 o kopplade  på droppet o så kom hon tillbaka ca kl. 20 o kopplade från droppet.

tisdag 11 september 2018

ASIH o Karolinska

I måndags kom en sjuksköterska hit från ASIH ca 11:10 så då fick jag antibiotika intravenöst.

Tisdagen den 4 september hade jag tid hos min läkare på Nya Karolinska i Solna. Så då hade vi beställt efter en sjuktaxi. Hon sade att tumören hade växt o att jag behöver mera cellgift eftersom tumören hade växt på sig. Så det är jättejobbigt att den hade växt på sig o att jag igen måste ga cellgifter o tappar håret igen när det har börjat växa ut igen

När vi var klar i Solna beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem. En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 15:30. Så då fick jag min antibiotika intravenöst. Hon bytte även förband på nefrostomierna. Jag fick även min veckomedicin som är i ApoDos-påsar.

I onsdags den 5 september kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl 10:10 o gav mig antibiotika intravenöst. Kuratorn från ASIH kom hit  ca kl 11:00 o så kom arbetsterapeuten hit ca kl 12:30.

På torsdagen den 6 september kom min omvårdnadssjuksköterska från ASIH hit ca 11:50 så jag fick min antibiotika intravenöst. Arbetsterapeuten på ASIH kom hit ca 14:10 o hade med sig två kuddar.

På fredagen den 7 september kom sjukgymnasten från ASIH hit ca lkl. 10:45 så hon gav lymfmassage på vänster foten. Hon gav mig oxå en stödstrumpa som jag ska använda varje dqg o så ska jag själv oxå försöka massera foten o är foten torr kan jag massera in body lotion i foten.

Jag ska även ha kompessionen på som är med karborrband hela tiden även om foten inte äe svullen. Så der är bra det finns hjälp att få så kanske jag får på mina skor bättre när det är dags att byta skor snart.
Min omvårdnadssjuksköterska från ASIH kom hit i fredags ca 11:45 så då fick jag min antibiotika intravenöst.

Vi åkte hemifrån just före kl  15 så då åt jag en liten hamburgare på Sibylla på Sleipnervägen men den var inte så god. Tyckte hamburgaren smakade bränd. Efter det checkade vi på Quality Hotel Winn Haninge en natt.

måndag 3 september 2018

Karolinska o ASIH

I måndags den 27 augusti skulle jag vara inne på urologiska avdelningen A25b kl 7 för inläggning av j-stent via nefrostomi. Jag hade tid på röntgen kl. 9. Så inläggningen av j-stent misslyckades så jag bröt ihop totalt.
Nefrostomierna är jättejobbiga att leva med. Det är lite som pest o kolera.
Jag rullades upp tillbaka på avdelningen o fick prata med en läkare som trodde det skulle bli svårt att få in en j-stent. Vill att dom gör fler försök. Inte kul att leva som jag nu gör med bara motgångar så man tappar livsgnistan.

När jag hade varit på avdelningen en bra stund så beställde dom efter en sjuktaxi så jag fick åka hem. Kände mig helt bedövad i känslorna.

På tisdagen den 28 augusti var det dags för veckobesöket från ASIH så då kom min omvårdnadssjuksköterska hit ca 11:30. Så det visade sig stt jag hade 38,8 grader i feber så dom ville att jag skulle åka in men kände mig inte så själv o bara på en kort stund gick det ner till 38,4 så jag fick antibiotika. Hon tog även blodprov o urinodling. Mina nefrostomier lades även om o dom öppnade den nefrostomi som var stängd så det var jobbigt. Jag fick även min veckomedicin i ApoDos-påsar.

På onsdagen den 29 augusti var det dags för datortomografi kl 10. Så då hade vi beställt en sjuktaxi till kl 08:30 till Eugeniavägen 23 på Nya Karolinska. Så jag drack en liter vatten före. Jag fick inget kontrastmedel pga mitt höga njurvärde. Så när vi var klar så beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem.
En sjuksköterska från ASIH kom hit ca 11:30 så jag fick min antibiotika intravenöst.

I torsdags 30 augusti hade jag tid hos Stomiterapeuten kl 09:00 så hon frågade hur det är o så fick jag lite tips. Hon bytte oxå min stomipåse. Hon hade fått in en ny modell som hon gav recept på när min stomi ser ut lite som ett litet bröst så det är utbucktat. Fick även med mig några hem så jag skulle ha tills jag får mitt recept.

När vi var klar beställde vi efter en sjuktaxi o åkte hem. Vi var hemma just före kl 11 så jag ringde ASIH så dom skulle komma med min antibiotika. Så en sjuksköterska kom hit ca 11:40 så jag fick min antibiotika intravenöst.

I fredags 31 augusti kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl 12:30 så jag fick min antibiotika intravenöst. Jag fick även en spruta OxyNorm subkutant.

I lördags kom en sjuksköterska från ASIH hit ca kl 10 så jag fick antibiotika intravenöst. I söndags kom sjuksköterskan från ASIH hit ca kl. 10 så jag fick min antibiotika intravenöst o så fick jag en spruta OxyNorm subkutant i armen.