måndag 2 maj 2016

Magnetkamera

Idag har jag varit på Magnetkamera till Karolinska i Solna. Jag hade beställt sjuktaxi till kl 12:50 och hade tid i Solna kl 13:50. Jag blev inropad redan ca 13:30 och fick då ett omklädningsrum med skåp där jag fick byta om till en sjukhusrock.

Var lite jobbigt att ligga i tunneln och det bullrade och hade sig fast jag hade musik i lurarna. Fick först en spruta i låret som skulle lugna tarmarna och sen tog dom flera bilder och körde in mig i tunneln. Efter det körde dom ut mig ur tunneln och satte en infart och körde in mig igen och tog några bilder. Efter det körde dom ut mig ur tunneln och sprutade in kontrastmedel i infarten och körde in mig igen och tog några bilder till.

Jag frågade om det syns nåt på bilderna hur det ser ut så dom sa att det ser mycket bättre än ut än förra gången men att det är läkarna som kollar bilden och bedömer.

Jag var klar i Solna ca 14:50 så då beställde jag en sjuktaxi och åkte hem. Så får bara hoppas att dom fått bort all cancer med behandlingarna. Är över två veckor kvar tills jag ska träffa läkaren.

fredag 22 april 2016

Läkartid

Inatt kom brevet med läkartiden. Ska till Läkaren på Radiumhemmet i Solna vecka 20 så den är lite mer än två veckor efter Magnetkameran. Är så rädd för var det ska visa.

Måste även ta blodprover men dom tänker jag ta på vårdcentralen.

Prover som ska tar är:

Kreatinin
Hemoglobin
Leucocyter
Trombocyter

måndag 18 april 2016

Svar på Mammografi

Fick hem brevet med svaret på Mammografi och det stod att det fanns inga tecken på bröstcancer.

onsdag 6 april 2016

Magnetkamera

Idag fick jag kallelsen för MR som ska va i början av maj, Känner mig nervös redan nu. Tycker dom flesta brev jag får från Karolinska kommer mitt i natten.

tisdag 5 april 2016

Mammografi SöS

Idag har jag varit på Mammografi till Södersjukhuset så jag åkte härifrån med buss 807 som gick ca 12:52 till Gullmarsplan. Så jag bytte buss vid Gullmarsplan till buss 164 till Södersjukhuset. Jag kom ganska tidigt till Södersjukhuset så jag fick gå in ca en halvtimme innan jag hade tiden. Jag skulle ha haft tid kl 14:35. 


När jag var klar på Södersjukhuset så tog jag en promenad till Skanstull och gick lite i Ringens köpcentra och sen tog jag T-banan till Gullmarsplan och där bytte jag till buss 809 och åkte hem. Var hemma ca 15:35


            Södersjukhuset 

Södermalm 

måndag 4 april 2016

Radiumhemmet

Var till min kontaktsjuksköterska idag på Radiumhemmet. Så vi hade beställt sjuktaxi till kl 10 för jag hade tid i Solna kl 11.



lördag 12 mars 2016

Bakterier i blodet

På tisdagen den 1 mars så ringde vi min kontaktsjuksköterska och sa att jag hade feber så hon tyckte att jag skulle åka in till akuten i Solna. Så vi beställde efter en sjuktaxi. Jag fick komma in direkt. Dom mätte tempen och det visade 40,6. Dom mätte även puls och blodtryck och tog blodprov och blodanalys. 

Dom sa att jag har fått bakterier i blodet och gav mig dropp och så fick jag antibiotika intravenöst och dom sa och att jag måste läggas in för att jag måste få antibiotika intravenöst några dagar. Dom ville även göra ett ultraljud på njuren och urinblåsan med tanke på att jag har haft nefrostomi. 

Jag blev sen förd till AVA 2 och där fick jag ett två personers rum men hade turen att få va ensam. Jag fick även lämna ett urinprov. Dom mätte puls och blodtryck på mig hela natten. 

På onsdagen den 2 mars så fick jag göra lungröntgen för att dom skulle se så att jag inte hade lunginflammation eller nåt. Min sambo kom och hälsade på mig.  

På torsdagen den 3 mars så blev jag förflyttad från AVA 2 till P54 på Radiumhemmet så då blev det slut på lugnet när jag hamnade i ett fyra personers rum så det var inte så kul. Jag hade ett Hb på bara 88 så jag fick även 2 påsar blod. 

På lördagen den 5 mars sa dom att jag inte har nån feber att den har gått ur kroppen. Hade CRP på 246 så det var högsta värdet jag hade haft.

Söndagen den 6 mars Antibiotikan har inte bitit på så jag fick en ny antibiotka. Hade dessutom feber på morronen och det visade 38 grader när dom mätte.  Dom bytte till en ny antibiotika. Min sambo var och hälsade på. Fick åka på en ny lungröntgen för att jag fick febern tillbaka. 

Måndagen den 7 mars CRP började äntligen gå åt rätt håll. Dom sade att jag även ska göra hjärtröntgen.

Igår fick jag äntligen göra hjärtröntgen och det visade ingenting och så fick jag äntligen åka hem och fick en stark antibiotika som heter Heracillin 1 g. Fick två såna burkar så det är antibiotika i två veckor.