lördag 29 augusti 2015

Familjen

Idag drack jag Chai te på balkongen ur muggen som heter Familjen. Den muggen utgick 2011 så det är flera år sen jag drack ur den muggen sist.


måndag 27 juli 2015

Såpbubblor

Idag drack jag te ur Såpbubblor som är sommarmuggen 2011 med Lilla My fest sked till. Är flera år sen jag drack te ur den muggen sist. 

söndag 19 juli 2015

Nynäshamn

Idag tog vi en tur till Nynäshamn och var till Nynäs Havsbad och kollade lite 
och så såg vi dom här blommorna
Efter det så tog vi en tur på Strandvägen 
och så såg vi den här telefonen där 
och så på vägen hem åkte vi via Söderby Brygga och kollade



söndag 28 juni 2015

Mina Pippi emaljmuggar

Två av dom är från Saltkråkan AB o en från Muurla.
Pippi emaljmugg vit stor 37 cl och Pippi emaljmugg liten gul 25 cl är från Saltkråkan AB och Villa Villekulla 37 cl är från Muurla. Saltkråkans mugg ser precis ut som Muurlas ända skillnaden är att Saltkråkans inte har nån bild på baksidan av muggen. 
 

måndag 8 juni 2015

Villa Villekulla





Köpte den här muggen i Gränna i lördags på Sveriges nationaldag när vi hade vägarna förbi. 
Emaljmuggen är tillverkad av Muurla och kom ut till försäljning i Maj och rymmer 37 cl.
Muggen heter Villa Villekulla.
 
 

måndag 25 maj 2015

Pippi Långstrump emalj

Det har kommit ut nya emaljprodukter från Muurla med Pippi Långstrump när hon fyller 70 år

Pippi emaljmuggar 37 cl 
Villa Villekulla gul
Pippi vid grinden


Pippi emaljmuggar 25 cl 
Pippi på kafferep 
Pippi plockar blommor


Pippi emaljmugg 15 cl Pippi och Herr Nilsson 


Pippi emaljbägare 30 cl Pippi vid grinden


Pippi emaljtallrik röd Pippi rider


Pippi emaljskålar 6 dl
Pippi på kafferep 
Pippi plockar blommor 


Pippi emaljburk röd 1,3 L Pippi på kafferep 


Pippi emaljkanna gul 1,3 L Pippi rider 


Får se om jag köper nåt av det själv





torsdag 21 maj 2015

Vintermuggen 2015

Idag såg jag bilden på nya vintermuggen 2015 på engelska heter den Hibernation / Winter Sleep och på finska Talviuni så då kanske det svenska namnet blir Vintersömn..... själv är jag inte så förtjust i den muggen så som det känns nu kommer jag inte att köpa den..... kommer även att komma skål och två kaffeskedar. 
Beror på då hur andra sidan ser ut.